Holistisk Halloween: Et åpent møte med døden

Arrangør: Holistisk Forbund
Påmeldingsfrist: 31.10.2024 18:00

Vis kart

Den 31. oktober markerer i flere åndelige tradisjoner den perioden da sløret mellom de levende og dødes verden er på sitt tynneste. Dette er tradisjonelt en tid hvor vi forholder oss til døden - både vår egen død og mennesker vi har mistet.

I den moderne, sekulære tilværelsen forholder vi oss så lite til døden som mulig. Hele industrier er tuftet på behovet vårt for å holde aldring unna. Selv om døden er ubehagelig og grunne over, kan det også være svært givende å forholde oss til vår egen dødelighet. Vissheten om at livet ikke er evig setter ting i perspektiv, og hjelper oss å skille mellom det som virkelig betyr noe for oss, og det som er unødvendige distraksjoner.

På denne workshopen inviteres du med inn i en blanding av et rituale og en guidet analyse, hvor vi sammen skal utforske døden, og hvordan det å møte vår egen dødelighet kan berike livene våre. Vi vil fasilitere en reise innover, og håper at vårt indre møtet med døden på dette arrangementet vil kunne bringe fred, styrke og mot til livene våre i ettertid.

Vi vil også ha et kort innledende foredrag hvor vi presenterer ulike syn på dødsprosessen og reisen etter døden fra ulike religioner og åndelige tradisjoner.

For å delta på dette arrangementet må du være medlem av Holistisk Forbund. Medlemsskap hos oss er helt gratis. Hvis du ikke er medlem enda kan du bli det her: https://www.holistiskforbund.no/next/p/65488/bli-medlem

Vi ser frem til å dele denne spesielle kvelden med dere!

See less

Administratorer